donderdag 11 september 2008

Ik heb een KOT!

Dames en Heren,

Ik heb een kot!

Het was moeilijk om de beslissing te nemen, maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt.
Het huisje (en dus geen appartement in een flat) ligt op 10 minuten wandelen van mijn faculteit, ligt dicht bij enkele bushaltes en een fietspunt (over dit laatste zal ik binnenkort eens meer uitleg geven)...
Het huisje heeft twee badkamers, een keuken, een wasmachine, een zithoek, 3 slaapkamers (we zijn dus met 3 om het huisje te delen) en een dakterras.
Zoals je leest, is het dus vrij luxueus!
Even een paar foto's:

De badkamer, heel proper en modern...


Dit is mijn slaapkamer, voorlopig nog leeg en net :-)En tot slot de keuken... Met alles erop en eraan!
Vanaf nu heb ik hier dus een adres (zie "contact", waar ook mijn spaanse gsmnummer staat).
Het is een echte opluchting om nu mijn eigen stekje gevonden te hebben. Gisterenavond hebben we al mijn bagage in de slaapkamer gedropt en heb ik de sleutel gekregen. We hebben nu dus alle tijd om ongestoord de toerist uit te hangen...Zalig!
(Nu ik erover nadenk: We ZIJN eigenlijk ook toeristen!)

Dit is papa op een gezellig wandelpad naast de Guadalquivir, met op de achtergrond de Torre del Oro.

Op dat moment had ik net gebeld naar mijn 'kotbazin' om mee te delen dat ik beslist had, en we waren beiden heel opgelucht...


Op de foto rechts zie je de Plaza de España, een prachtig plein.
(Met een ongetwijfeld belangrijk gebouw, waarvan ik de functie gauw eens moet opzoeken!)



Nu en dan waait de nevel van de fontein genoeg opzij, zodat je lekker verfrist wordt als je naast de fontein staat...

Meer foto's kan je vinden als je in de linkerkolom op de link " foto's!" klikt...

Groetjes,

Ruth

13 opmerkingen:

tante chris zei

Goed zo.
Dat "kot" ziet er inderdaad eerder als een studio uit.

Dat gebouw waar je het over hebt, is gebouwd geweest naar aanleiding van een wereldtentoonstelling - ik weet niet meer precies in welk jaar. Ik weet wel niet meer waarvoor het nu nog in gebruik is (is het niet een militaire school of zo?).
Het ligt in een zeer mooi park met zeldzame planten - in datzelfde park moet ook het gebouw dat Amerika neergepoot had voor de wereldtentoonstelling liggen, als ik het goed voorheb.
Groetjes aan de toeristen.

Ruthie zei

Hey

Ah, dankje voor de info :-)
Ik heb tijdens 't inpakken de reisgids ver weg in mijn grote bagage gestopt, dus veel kunnen we niet opzoeken nu.

In het park (parque Maria Luisa) ligt inderdaad een plaza americana, en daar zijn verschillende gebouwen. Dat heb ik in mijn vorige tripje gezien.

Dankjewel voor je reacties,

Ruth

Rudy Quattro zei

Hoi Ruth,

blij dat alles ginds toch redelijk vlot verlopen is. Geniet ervan en te espero mucho suerto allì.

Rudy (volley papa)

Renke zei

Amaaaai Ruth! zo'n schoon... 't is bijna zonde om het een 'kot' te noemen (klinkt bijna te ordinair) ;p
Echt super, dat je nu op Erasmus-trip bent :)
zou't ook graag doen volgend jaar, maar weet nog niet of ik er de moed ga voor hebben (wil naar London)...
Ik wens je echt een superzot half jaar toe, dat het een toffe ervaring mag zijn (maar dat zal wel geen probleem zijn!)
Veel liefs,

Renke

Marieke zei

aha, proficiat! da's al een hele zorg minder...
groetjes vanuit België, waar het na 2-3 dagen goed weer nog maar eens geonweerd heeft, hiep hoi!

dikke kus!
Marieke

LUCACAEL zei

Helaba, we zijn zeer blij da je het goed stelt. Wel leuk dat we je doen en laten zo kunnen volgen. Proficiat met uw prachtig 'kot'.
tziet er daar allemaal heel gezellig uit. kpeis van ook ne keer af te komen:-). ier ist één dag 25° en voila de dondervloage es der ol ze. Is uw vader al aant terugkeren? Opletten hé Luc moatje!

groetjes Ludo & Co

Katja zei

Zalig! Hopelijk voel je er snel thuis, maar dat kan haast niet anders met zo'n mooie plaats! Ken je je medebewoners al?
Geniet van je Spaanse tijd, en wsl tot snel! Ikzelf ga mijn Franse les van morgen voorbereiden (voegwoorden zijn NIET leuk!)
Zoen, Katja

Ruth zei

Dag Ruthie!
Waaw dat kot ziet er idd een luxebedoening uit! Met een keuken waarin je je ongetwijfeld zal kunnen uitleven... Nu hoop ik dat de zalige Erasmuservaringen er gauw aankomen. Hier is het nog steeds fantastisch, al heb ik al enkele stresserende dagen achter de rug op de univ (die vakken van 3de bach vervangen is gewoon onmogelijk...). Allé, let the good times roll! Bisous, Ruth

Elke zei

Hey Ruthje

jaja, ik kom ook eens kijken.
Amai, Erasmus, dat ligt ook alweer even achter me... Geniet maar van elke seconde daar! Want het wordt heerlijk, dat kan ik je wel zeggen!

Intussen ben ik begonnen als leerkracht... Een fulltime, zwaar enzo, maar wel leuk. Al is het wel gek om nu echt "mevrouw Steuperaert" te zijn...

Anyway,
ik zit op school en heb wachtuur en straks moet ik nog een uurtje geven, dus ik ga nog snel wat taken verbeteren vooraleer ik me terug naar de klas begeef!

Ik volg je blogje op de voet!
Have fun

Elke
xx

nele zei

dag ruth,

vanop afstand het vertrek meegemaakt (overkant van de straat :-)) en telkens je mama gevraagd naar de vorderingen binnen je kotzoektocht

maar via je blog ga ik nu gretig alles van heel dichtbij mee kunnen volgen en zo zelf een beetje mee kunnen genieten van je erasmusavontuur

geniet met volle teugen van het spaanse leven!

vele groetjes van dirk, nele, warre en léon (de buren)

ps prachtig kot

tante mie zei

hgallo,
een kot zeg je???????????? dat lijkt me een mooi huisje. sjiek dat je zo'n avontuur durft aan te gaan. geniet van de univ, de ervaringen maar ook van alles ronom jou en niet alleen de natuur en cultuur, het leven alles.
succes en tot nog eens.
groetjes
tante mie

tante mie zei

hallo,
ja dat verblijfje ziet er leuk uit. wie is er trouwens in Sevilla? je pa staat nogal veel op de foto's, ik denk dat hij zou willen ruilen.
we wensen je veel succes met de studies, veel pret in de city, je hoeft geen spanjaard mee te brengen. geniet van alle charmes Sevilla je kan geven, op alle vlakken!!
groetjes
tante mie

Martine en Christian zei

Hallo Ruth,

Vandaag je ouders gezien op het wijkfeestje. En wat is het eerste onderwerp : " hoe is het met Ruth..."Zopas je weblog ontvangen van je ma en ik was onmiddellijk nieuwsgierig om eens een kijkje te nemen. Chique "kot" zeg. 't Was ook zoiets dat je ma en ik hadden in den tijd.'t Zal wel zijn zeker.
Maar allé stel het daar wel. De groetjes van ons allen uit Ten Dries 32
groetjes Martine en Christian