zondag 14 september 2008

Afscheid

¡Hola!

Zoals ik in mijn vorig bericht al zei, hadden papa en ik de laatste dagen nog tijd om een beetje aan sightseeing te doen:
Donderdagochtend bezochten we de Reales Alcazáres. Dit is een prachtig paleis, met een beeldschoon park erbij. Ik vind het één van de mooiste bezienswaardigheden van Sevilla!




Daarna bezochten we de Giralda-kathedraal. Op de foto zie je een detail van de kathedraal, zichtbaar uit één van de "vensters" als je de toren beklimt.

Na de siësta deden we nog een mooie wandeling door Triana, het stadsgedeelte aan de andere kant van de rivier en keerden we terug langs de plaza de Armas. Daar vind je een oud stationsgebouw, waarin nu een winkelcentrum huist (zie foto).

's Avonds sloten we de prachtige week af met een heerlijke maaltijd in één van de gezelligste restaurantjes in de stad.
Deze week was echt dé ultieme vader-dochter tijd. Het heeft ons allebei heel erg goed gedaan.
's Anderendaags was het dan ook zwaar om afscheid te nemen, anders dan toen ik thuis vertrok besefte ik nu wel dat ik écht 5 maand wegblijf van het vertrouwde België, mijn familie en vrienden.

Ook besef ik dat ik mijn ouders heel erg dankbaar mag zijn dat ze mij de kans geven om zo'n speciale ervaring op te doen. Dat ik met mama in augustus al naar hier kon komen om -al was het tevergeefs- een kot te zoeken. Dat papa het zag zitten om 2000 km te rijden, zodat hij kon helpen een kot te vinden én ik niet tonnen bagage naar de luchthaven moest zeulen.
Het was twee keer ook heerlijk om samen eens weg te zijn...

Duizend maal bedankt dus, ik zie jullie graag!

Ook bedankt aan iedereen die mijn blog volgt, het is leuk om weten dat jullie geïnteresseerd zijn in mijn avonturen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve dochter,

Het was voor mij ook zeer fijn met jou in Sevilla, ik zou het voor niks ter wereld hebben willen gemist! Het afscheid was inderdaad lastig, pijn voor het afscheid en trots en blijdschap streden om voorrang.
Jij ook bedankt voor de leuke week,
Dikke-dikke-dikke kus,
Paps