vrijdag 10 oktober 2008

Waauw!

Het is weer een tijdje geleden: Wat heb ik allemaal uitgespookt tijdens deze mysterieuze stilte?

Wel, ik breng natuurlijk veel tijd door op de faculteit. Dat is niet altijd even gemakkelijk in het Spaans. Vanochtend bijvoorbeeld had ik een lerares die op een tempo sprak dat ik niet eens zou kunnen nadoen. Probeer dan maar eens te noteren! Gelukkig bestaat mijn leven hier niet uit werken alleen! Ik leer enorm veel mensen kennen, ik spreek hier constant 4 verschillende talen met mensen van meer dan 10 verschillende nationaliteiten.

De weekends zijn hier ook fantastisch: vorige week ben ik op zaterdag een hele dag naar het strandstadje "Punta Umbría" getrokken met een groep vrienden. Dit idyllische badplaatsje ligt dicht bij de stad Huelva. Er was heel weinig volk wat voor mooie taferelen zorgde. Op de andere foto's zie je respectievelijk: Een deel van onze groep in de bus, 4 Franse vriendinnen op het strand en 9 van ons genietend van een maaltijd in het enige restaurant aan de kust.Op zondag was het eens tijd voor iets anders: Met 4 andere Belgen en een Canadees meisje trokken we vol enthousiasme naar Isla Mágica, het pretpark van Sevilla (op Isla Cartuja). Een knotsgekke dag: Voortdurend scandeerden we, klappend in onze handen: 'ISLA MAGICA ISLA MAGICA' telkens we op een nieuwe attractie zaten. Drie keer naeen gingen we van dezelfde waterattractie. We gingen schommelen op een gesloten attractie. We gingen helemaal wild voor een 'hamburguesa magica'. Tegen het einde van de dag liepen we van de ene naar de andere attractie om 'onze tijd te optimaliseren'.Kortom: daar waar we ons anders "heel volwassen" gedragen en naar chique clubs gaan, waren we nu een hele dag zo gek en enthousiast als kleine kinderen. Of nog gekker.










Morgen ga ik de stad Córdoba bezoeken, benieuwd wat me daar te wachten staat!
Om jullie trouwens even gerust te stellen: hier is het soms ook minder mooi weer: het waait al de hele dag keihard! (Maar vorig weekend had ik toch wel lekker 30°)

Besitos!

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Ruthje,

Wat beleef jij daar allemaal spannende dingen zeg!!! Ik geniet mee in jouw plaats! Ik ben blij dat je zo vlug een vriendenkring hebt opgebouwd. Leuk dat je al zoveel mensen kent, waar je allerlei uitstapjes mee kan doen. We zullen de streek zeker nog eens opnieuw moeten bezoeken met jou als gids. Het is ook leuk dat de lessen meevallen en dat je al goed overweg kan met het Spaans. Je zit daar tenslotte ook een beetje om te studeren hé ;-) Geniet maar met volle teugen!!! Dikke knuffel, mama.