dinsdag 14 oktober 2008

Córdoba

Buenos Dias!

Zondag was het hier 'Dia de Hispanidad' waardoor we gezegend waren met een verlengd weekend. Helaas zat het weer niet mee: het was hier nogal stormachtig!In plaats van een weekendje naar het strand planden we dan maar een bezoek aan de stad Córdoba. We zouden 's morgens de bus van 9h nemen, toen we vrijdag verzamelden om tapas te gaan eten waren we dus vastbesloten om ten laatste omstreeks middernacht huiswaarts te keren, en met een frisse kop te gaan citytrippen 's anderendaags!
Helaas... De aard van een erasmusstudent maakt van zulke voornemens nogal snel een illusie:
Met de filosofie: "We kunnen slapen op de trein morgen" ontstond er al snel een partymood onder ons! Eerst gingen we rustig flamenco kijken in "La Carboneria". Nu heb ik daar WEL een foto kunnen nemen van de angstaanjagende flamencodanseres! (Mag dit ook als excuus aangehaald worden voor het lang opblijven?)Daarna gingen we verder naar de plaats die al bijna mijn lijfdiscotheek genoemd kan worden: Buddha Bar. We namen plaats op de tweede verdieping waar eigenlijk nog niemand aan het dansen was. Camille en mij echter, hadden zin om er in te vliegen: "danser n'importe quoi". Al snel haalden we onze idiootste danspasjes uit de kast en lieten we ons helemaal gaan op een dansvloer die we toen nog voor ons alleen hadden. Grappig genoeg had dit niet enkel effect op onze vrienden, maar was al gauw iedereen aan het dansen... n'importe quoi! Lekker gek allemaal... Van vroeg slapengaan kwam dus NIKS in huis. Maar ach -hier komt excuus nummer twee!- het was goed voor de teamspirit van de Córdoba-groep!

Na een tijd begon ons geweten te werken en keerder we toch maar huiswaarts. Luttele uurtjes later werden we allen gewekt door het genadeloze geluid van de wekker. Na een tijdje op de trein kwamen we allemaal aan in het mooie Cordoba: Daar bleek dat eigenlijk nog niemand ontbeten had (hoe zou dat toch komen?) en genoten we op een terrasje van Churros en koffie (Capuccino!!). Na deze versterking ondernamen we een poging om het plaatselijke Alcazar te bezoeken VOOR de regen, wat grandioos mislukte! Gelukkig klaarde het na de middag een beetje op en konden we zelfs van een beetje zon genieten. We bezochten nog de Mezquita, een synagoge, verdwaalden door de pittoreske nauwe straatjes, genoten van tapas, ijsjes, de schoonheid van de stad en vooral van elkaars gezelschap!

Bij aankomst in Sevilla 's avonds werden we verrast door een concert op een plein bij het station: een stemmige afsluiter voor een prachtige dag.


De rest van het weekend verliep "as lazy as possible"... Doet wel eens goed van tijd tot tijd! Tot de volgende!

Besitos,
Ruth

P.S. Mémé zal trots zijn om te horen dat ik hier 50% van de tijd Frans spreek!
P.P.S: http://picasaweb.google.com/Ruthiebol/CRdoba

6 opmerkingen:

tante chris zei

Dag Ruth

Een tijdje geleden dat je nog iets van mij gehoord hebt ...
het is hier nogal druk en hectisch geweest. Voor de komende weken ziet het er niet veel beter uit.
Leuk te lezen dat je het bijzonder goed stelt - ik merk ook dat je geniet van je Spaanse verblijf.
Cordoba en de Mezquita zijn inderdaad bijzonder charmant.
Als er eens Eramusprojecten uitgewerkt worden voor studenten in het volwassenenonderwijs, zal ik mij inschrijven voor een uitwisselingsproject met Italië.

Ik blijf ondertussen je blog en je avonturen volgen.

Groetjes

tante mie zei

hallo,
leuk weer wat nieuwtjes te lezen over jou. vinden het fijn omop die manier jou te kunnen volgen. je hebt het daar echt naar je zin begrijp ik. zovéél nieuwe vrienden, belevenissen op alle gebieden, cultuur, ontspanning, inspanningen (les).
ik kan enkel zeggen GENIET, het maakt je zoveel rijker.
groeten en tot nog eens.

tante chris zei

Ruth

Als jullie eventueel naar Granada zouden gaan - zeker een aanrader -
en jullie willen het Allhambra (een must / van het mooiste dat ik al gezien heb) bezoeken dan reserveer je best je tickets op voorhand via het internet.
Dit om te vermijden dat je er niet binnen kan - wegens overboeking.
In de wintermaanden is dat misschien minder - maar toch.

Groetjes

Ellen Rosez zei

Hey Ruth,

Zo te zien valt jouw erasmusavontuur reuze goed mee é! Leuk dat we vanuit België, die al volop in het herfstseizoen zit, kunnen mee genieten van enkele leuke (en vaak ook zonnige) foto's.Een mens zou terug verlangen naar vakantie...
Begint het Spaans al wat te vlotten?
Geniet er maar van!En maak je geen zorgen want in Rekkem gaat alles zijn gewone gangetje!

Groetjes van je buurmeisje,
Ellen

tante chris zei

Dag Ruth

Emilie en Jelle hebben ons verrast met heel leuk nieuws:
ZE GAAN TROUWEN.
Wanneer weten ze nog niet maar 't zal ergens voor volgend jaar zijn.
Ze zijn heel gelukkig.
Ze vertrekken morgen trouwens met
hun ouders, Eva en Rita (die Ewoud vervangt - die heeft nu toch les en zelfs een examen volgende week)
voor een weekje naar Toscane.
Erik wordt 50 jaar en wou persé bistecca fiorentina eten.
Italië ...... zo'n mooi land.
Ondertussen ben ik gestart met mijn 2e jaar Italiaans. Het begint echt leuk te worden.
Volgende week is het herfstvakantie. Ik zal er van profiteren om wat te blokken anders wordt de pak voor de januari examens te groot.

Laat nog eens iets van je horen of lezen.

Groetjes

Anoniem zei

Die Ruth toch, ook in Sevilla volgen katers alom precies ;)
Ik wist niet dat ik kon reageren op die blogs, anders had ik dat natuurlijk al veel eerder gedaan!

Nu ja, zo te lezen amuseert ge u zonder mijn nieuws ook (hoewel ik nie snap hoe dàat mogelijk is :D)

Soit, doet dat daar nog goed en veel groetjes,
Brammie.

Ps. de kotdoop was weer in orde ;)