zaterdag 17 januari 2009

¿y ahora qué?


Hallo!

Het zat er aan te komen...
Jaja... inderdaad! DE EXAMENS!

Dat betekent dus een hele verandering tegenover het zorgeloze erasmus-luilekkerleventje van voor de vakantie! Maar ik mag nog altijd niet klagen; omdat er in mijn huis geen studeersfeer heerst (neeneen, geen feestkot maar wel: één asociale en één afwezige kotgenote, wat voor een 'babbelgat' als ik niet zo aangenaam is) studeer ik dus elke dag van 's morgens tot 's avonds in de bibliotheek.

Ik doe dat echter niet alleen: er zijn ook een pak van mijn Spaanse vrienden die daar zitten...
Spaanse vrienden betekent Spaanse gewoonten, en dus gaan we geregeld eens een koffietje drinken in 'the coffee corner' op de hoek. Voor 's middags heb ik ook de ideale oplossing: La Brioche: een broodjeszaak dicht bij de 'fac' uitgebaat door een koppel dat 8 jaar in Frankrijk gewoond heeft: 1,5 voor een belegd-warm broodje... Zalig :-). En gelukkig moet ik dan niet alleen eten ook - "en die Spanjaarden dan?" denk je dan waarschijnlijk, wel, wat het avondeten betreft van ik al aangepast en eet ik tussen 21h en 22h; maar 's middags houd ik het niet uit tot 15h :-) - Ik heb namelijk enkele medeerasmussers kunnen motiveren om na hun les 's middags mij te komen vergezellen!
Eigenlijk hou ik dus stiekem wel van de examens...
Je zit wel de hele dag achter je boeken, maar dan geniet je des te meer van de eetpauzes, en de koffietjes zoals nu! In Leuven is daar zelfs nog elke dag een gezonde wandeling bij, en het gezamelijk ontbijt met de kotgenoten (als ze uit hun bed geraken :p)... Ik moet zeggen dat ik nu wel extra uitkijk om mijn nieuwe kotgenoten te leren kennen!
Anderzijds begint ook het einde van mijn erasmus te naderen en dat voelt wel vreemd!
Het is hier zo mooi! Ik ben echt door en door verliefd op Andalucia! Dus ik hoop er nog veel terug te komen...


Groetjes

Degene die tijd en kaarsjes in overvloed hebben:
Ik heb examen op: (17, 19, 26 (2!), 29 januari, en 2,3 en 5 februari)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Reken maar dat ik aan je denk en kaarsjes brand!!
Veel succes met je examens!Stiekem kijk ik wel al uit naar het einde van je erasmus en je thuiskomst, al weet ik dat het voor jou lastig zal zijn om wat je daar in korte tijd opgebouwd hebt weer achter te laten. Maar mijn lieve dochter...er wachten je heel zeker weer nieuwe uitdagingen en avonturen in de toekomst!!!
Je trotse mama!!! xxx

Ruth zei

Dag Ruthie, is het al goed gelukt de examens daar? Ik duim volop! Zelf is het avontuur voor mij bijna gedaan, nog 3 dagen :-S maar idd zoals je mama zegt: daarna komen er weer nieuwe uitdagingen! En examens in Leuven die we samen kunnen doorkomen :-) Tot snel, veel succes. Ruth x