maandag 17 november 2008

Vicky op Bezoek!!

Hola a todos!

13 tot 16 november had ik de eer om Vicky te verwelkomen in de stad der steden!
Ook al geniet ik ervan om vele talen te spreken: 't deed verdomd deugd om eens 4 dagen gewoon mijn geliefde West-Vlaams te spreken...
Veel leuker nog was het, om dit dan ook met een heel goeie vriendin te kunnen doen! Heel fel bedankt voor je bezoekje dus, Vicky!
Het deed me deugd, en ik was trots om eens mijn stad te kunnen tonen aan iemand vertrouwd!
Konden jullie maar allemaal eens op bezoek komen... :-)

Het fijne aan bezoek krijgen is dat je zelf je stad weer uit een ander perspectief gaat bekijken!
Eerst en vooral al nadenken over wat je zeker wil tonen, wat je favoriete plekjes zijn.
Verder ga je je zelf ook weer verwonderen over alle schoonheid.
(Zo liep ik de dagen erna steeds glimlachend rond te kijken)

Het hele weekend genoot ik van de warmte, liep ik rond in T-shirt, genietende van de aangename temperatuur, daar waar ik anders op zijn Spaans ingeduffeld met trui en jas de weg op ging!
Een kort verslagje van de reis dus:
Donderdag stond Vicky mij na de les op te wachten aan de faculteit, en recupereerden we met een heerlijke "bocadillo" van de reis (en ik van de avond ervoor).
Eventjes later kon de ontdekking van Sevilla beginnen.

Ik koos om te beginnen met de plaza de España; altijd lekker imponerend.
De ondergaande herfstzon gaf een mooi effect, duseuh: Vicky onder de indruk, en ik trots!
De tocht ging daarna verder het centrum in, de universiteit, Giralda, mooie Avenida de Constitución... 's avonds vitamientjes bijtanken in FrescCO (buffet libre: met een gigantisch aanbod aan groenten en slaatjes). Vrijdag: Bezoek van één van de overdekte markten, heerlijke tapas eten op een terrasje in de zon. Wandeling door Macarena en Triana. Mandarijntjes eten aan de rivier. 's Avonds genieten van het heerlijke visrestaurant bij mijn appartement... Heerlijk!

Zaterdag: Alcazares, Alcazares en Alcazares!
Natuurlijk ook nog wat wandelen en eten.
Om ons klaar te maken voor het prachtige paleis gingen we ontbijten in het zonnetje in de avenida de constitución: capuccino, vers sinaasappelsap, een croissantje... Wees maar jaloers!
Hoewel je de Reales Alcazares in 1h kunt bezoeken, zijn wij er ongeveer 4h gebleven, om van elk detail en vooral van de zon te genieten.
Omdat het zaterdag was, barstte het van trouwende koppels in de tuinen!



Zondag: Vandaag geen luilekker ontbijt: we kochten ons een meeneemontbijt, in de "croissanterie", en zochten de bus op om naar het Monasterio de la Cartuja te gaan!
Zoals de naam al doet vermoeden is dit een oud klooster, waar eerst nog een pottenbakkerij in gehuisd heeft, die dan op zijn beurt moest plaatsmaken voor een museum van contemporale kunst. Op de foto zie je een out-door kunstwerk waar ik helemaal ondersteboven van ben.
Helaas vond ik de rest van het museum een beetje tegenvallen. Ik hou heel erg van moderne kunst, maar dit museum vond je ongeveer enkel -interactieve- installaties. De moeite, maar wat schilder- en beeldhouwkunst betreft bleef ik op mijn honger zitten. (Gelukkig ga ik in de kerstvakantie waarschijnlijk eindelijk het musée d'Orsay in Parijs bezoeken!). De rest van de dag verliep onverwacht heel rustigaan: We waren van plan de Giralda te bezoeken, maar toen we daar aankwamen bleek die uitzonderlijk gesloten!
's Middags had ik Vicky nog meegenomen naar 100 Montaditos, de zaak met de mini-sandwichekes en maxidrankjes :-). Erna dan dus geen kathedraal, maar nog wat rondwandelen in de stad, de typische 'agua de Sevilla'-cocktail uitproberen, de veelbesproken tapas van 'Las Coloniales' gaan proberen (oordeel: lekker, maar wij kennen er nog een betere :-D), en natuuurlijk: flamenco gaan kijken @ la Carboneria.




Voor meer foto's: http://picasaweb.google.com/Ruthiebol/VickyOpBezoek

4 opmerkingen:

Marieke zei

Hela hela, "soon" duurt precies wel nog eventjes! ;) ik ben curieus!

Bacio

tante mie zei

hallo,
wat een pleidooi voor ersmus, beter kan het niet! leuk te zien enh horen dat het een meevaller is. tis altijd fijn om wat nieuws te vernemen. hiert viel gisteren de eerste sneeuw, een mooi wit tapijt bedekte alls, voor kinderen echte winterpret en er werden dus her en der sneeuwmannen gemaakt. vandaag is t al weer over.
heel vele groetjes
tante mie

Marieke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Marieke zei

Manman, soms denk ik toch "ik had naar Spanje moeten gaan..." als je zo al die zonovergoten foto's ziet... Het ziet er daar prachtig uit. Maar gelukkig is het hier ook niet slecht ;)

Zoveel mooie plekjes op de wereld... zucht :)

Enjoy, enjoy, enjoy!

Marieke