maandag 25 augustus 2008

De Verkenning

Erasmus, een heel avontuur! Dat ik op avontuur wou stond al heel lang vast, maar dan volgde eind 2007: "Het Officiële Keuzeproces".
Zoals vaak liet ik me eerst wat afschrikken door de administratieve kant; een avondje pavlov is wel leuker dan websites zitten uitpluizen van vreemde universiteiten!
Maar met de tijd nam ook de druk toe en uiteindelijk volgde - enkele dagen voor de deadline - mijn beslissing om naar Sevilla te trekken.
Sevilla ligt in het Spaanse Andalusië en is volgens velen een prachtige stad.
Ik vond het vorige week dus hoog tijd om de proef op de som te nemen!

Enkele foto's om jullie van mijn verkenning te laten meegenieten...

De kleine Ruth in de grote universiteit


Heerlijke tapas in Bar Europa!


De beroemde Giralda-kathedraal


Mama en ik voor de Torre del Oro


Het parkje in de buurt van ons hotel

11 opmerkingen:

Marieke zei

joepie, de eerste reactie!
euh... euh...
Slaapwel ;)

Ruth zei

Bedankt voor de post allerliefste Ruthie! Als ik eens even tijd heb in deze ongelooflijke drukte, kan je zeker een antwoord terug verwachten. Dikke zoen vanuit het prachtige Montpellier waar ik me al heel goed thuis voel!!

tante chris zei

Hello

Het allerbeste in Sevilla

tante chris zei

Dag Ruth

Mijn eerste berichtje was een test - was paswoord vergeten (van destijds bij Eva).

Eerst en vooral proficiat met je heel mooie en frisse weblog.
We zullen met veel spanning jou avonturen in Sevilla volgen.
We zijn ook heel trots op de kleine Ruthie die nu een hele dame geworden is en dergelijk avontuur aandurft.

Groetjes van ons allemaal.

tante mie zei

we zullen proberen je avonturen en ervaringen te volgen, zijn benieuwd. we wnsen je alvast héél véél succes toe. geniet ervan!!!!!

Katja zei

Jawel, als ik het juist heb begrepen, ben je vandaag eindelijk vertrokken! Wsl met zenuwen, maar ook veel zin. Lieve meid, zoek een goed thuis daar, en amuse-toi! Zoen!

laurence zei

Hallo Ruthie,
ik heb van je mama dit adres gekregen en ben snel even komen piepen. Het ziet er in elk geval heel leuk uit. Ik zie al uit naar je commentaren en foto's. Ondertussen ben je op weg naar Sevilla en volgens mijn bronnen en mijn bionisch oog (binnenpretje...) moet je bijna in die prachtige stad zijn aangekomen. Ik denk dat de Europa-bar zich aan een volledige inspectie van de tapas-kaart mag verwachten. De overheerlijke hamburgertjes op een bedje van gekarameliseerde uien zullen na deze week uitverkocht zijn. Ik wens je veel succes in je zoektocht naar het beste kot en tot hoors of tot schrijfs ...

Myriam zei

Mijn allerliefste dochter. Wat ben ik een trotse mama!! Jij, mijn kindje, die het aandurft zo ver van huis in je eentje te gaan studeren. Ik zal je natuurlijk heel erg missen, maar gelukkig zijn er middelen genoeg om te communiceren hé. Ik ben blij dat ik de stad gezien heb waar jij nu zal verblijven. Toon nu alle mooie plaatsjes en terrasjes maar aan papa en hopelijk vinden jullie snel een kot zodat jullie nog een heel klein beetje vakantie kunnen nemen. Dikke kus en knuffel...

Anoniem zei

Ondertussen hier aangekomen met mijn lieve dochter. DIT IS EEN TOFFE STAD, je voelt je hier direct op je gemak. Echt prachtig, kleurrijk, je komt ogen tekort.
De Europa Bar is inderdaad een aanrader, lekkere tapaz op een tof pleintje. Zeer lekker gegeten met een karafke Sangria, wat moet ne mens nog meer hebben.
Tot een beetje later, de Sangria begint te werken :o))

tante chris zei

Dag Ruth en Luc

Ik lees dat alles goed verloopt in Sevilla. Het is inderdaad een heel mooie stad. Wij zijn daar geweest
2 jaar geleden in mei - overal waren er bloemen en aan de bomen hingen de appelsienen.
Wat een lekkere geur in de stad.

Is Luc ondertussen al vertrokken op terugreis?
Zeg maar dat hij voorzichtig moet zijn en een seintje geven als hij thuis is.

Groetjes - een bezorgde zus en tante.

rita zei

hey Ruth
heb dus mijn klasemail maar gebruikt. jouw mama vertelt veel van haar superdochterke; allee veel succes en ik blijf je volgen...